Připojte se na přednášku Andreji Hrčkové
Andrea Hrčková představí 26. 4. 2024 od 14:00 výsledky kvalitativního výzkumu s 26 doktorandy v oblasti umělé inteligence z 12 evropských zemí. Přednáška je otevřena všem zájemcům.
Využíváme designové metody, hledáme místo technologií ve vzdělávání a učíme se z dat. Rozvíjíme knihovnickou tradici a hledáme cesty vpřed. Žijeme na rozhraní. Jsme KISK.
Studujte v prezenčním či kombinovaném studiu. Vyberte si jednu ze studijních profilací nebo jimi studujte napříč vlastní cestou. Všechny profilace a dílčí témata vychází z informační vědy a jsou vzájemně provázány.
KISKed je značka kurzů univerzitního celoživotního vzdělávání, které poskytuje naše katedra. Každý semestr otevíráme kurzy, které přispívají k dalšímu zvýšení profesní reputace, ještě lepšímu uplatnění na trhu práce a rozvoji znalostní společnosti.
S kolegy jsme vytvořili společnou kolektivní monografii na téma vzdělávání v imersivní virtuální reality. Měl jsem možnost především napsat teoretickou kapitolu: Theoretical Background of Education and Research in iVR a participovat na dvou empirických studiích: Implementing Collaborative iVR into Libraries a Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Kniha vyšla v angličtině v MuniPressu.... Continue Reading →
#KISK #UX #research #architecture Jana Matyášová, UX nadšenkyňa a výskumníčka, zdieľa svoj neobvyklý príbeh, ako prešla z oblasti...
How do we design public spaces and the environment that we live in? Do we perceive ourselves as a part of such a design process and how can we integrate our needs into it? Are cities designed in an accessible and inclusive way? And what about the playfulness and attractiveness? Those and many more questionsContinue reading "Lidé ~ Města ~ Design | The Urban Design Process | Book Review"
Věnování NFT Noční toulky Petru Škyříkovi, jako poděkování za podporu při studiu, vedení diplomových prací a jeho tvůrčí auru.
O čem píší naši edtechaři a edtechařky?
I člověk nevěnující se vzdělávání snad někdy skrze jeden z nejznámějších pedagogických TEDtalků zaslechl o “počítačích ve zdi”. Experiment a později širší projekt Sugata Mitry umožňující dětem na indickém venkově v nultých letech 20. století přístup k...
Proč jsou v ČR romské děti posílány do speciálních škol, i pokud tomu jejich potřeby a potenciál neodpovídají? Segregace romských dětí jako systémový problém — mapování aktérů Česko se dlouhodobě potýká se systémovými nerovnostmi, kdy naše nastavení...
Trendy vo vzdelávaní dospelých — mikrolearning Nasledujúca infografika zobrazuje pozitíva mikrolearningového učenia. Zdroje: Microlearning: The Beginner’s Guide, [online]. Cit z : https://www.edume.com/blog/what-is-microlearning [cit 25 apríl 2024]. Trendy...
Inklúzia, alebo inak povedané začlenenie a integrovanie “odlišných” ľudí, prenikla aj do oblasti vzdelávania. Dôležité je hlavne vnímanie snahy o čo najväčší rozvoj každého žiaka, zatiaľ čo vzdelávatelia a okolie prihliada na jeho individuálne potreby....
O čem píší naši designéři a designérky?
Archív Lucky CiranovejKeď som sa pripravovala na tento rozhovor, pozrela som si tvoj profil. Máš naozaj bohaté CV plné pracovných skúseností zo Slovenska aj zo zahraničia. Momentálne pôsobíš vo VAIA — Výskumnej a inovačnej autorite Úradu vlády Slovenskej...
Lenka Sakálošová aktuálně působí jako Lead UX Researcher v Notinu a během její kariéry si prošla kariérním pivotem. Jestli jste jako já noví v oblasti uživatelského výzkumu nebo máte se o něm chcete dozvědět něco nového, přijdete si v rozhovoru s Lenkou...
Recenze: Feminist Designer — On the Personal and the Political in Design (Alison Place) „Feminist design is not just a thing you do; it’s how you do every thing.“ [1] Alison Place je designérka, vysokoškolská vyučující a výzkumnice. Působí jako...
Photo by Timon Studler on UnsplashÚčelem eseje je prozkoumání UX ve veřejném prostoru současně s problematikou vizuálního smogu. Inspirací ke zvolení daného tématu „Nahlédnutí do problematiky UX ve veřejném prostoru a vizuálního smogu“, mi byla přednáška...